in

Nećete verovati iz kakvog BIZARNOG razloga

Foto: printscreen/youtube

Neimenovana žena (31) iz Španjolske u bolnici je završila nakon oralnog seksa sa svojim partnerom i gutanja njegovog semena. Naime, ona je alergična na penicilin, a partner je pre seksa uzeo antibiotik. Sastojci iz leka su završili u njegovom semenu te u konačnici u njenom telu.

Nakon seksa je pala u anafilaktički šok, nije mogla disati, povraćala je… Hitno su je prevezli u bolnicu. Tamo su joj dali dozu adrenalina i steroida kako bi disanje vratili u normalu.

Kada je malo došla sebi, uveravala je lekare u Opštoj bolnici Universitari d’Alacant da pre vođenja ljubavi nije pila penicilin, iako su oni sumnjali da je. Ali kasnije su shvatili da je njen partner pio lek za lečenje upale uha – bio je na amoksicilin-klavulanskoj kiselini, jednom obliku penicilina.

Njen slučaj objavili su u British Medical Journal Case Reports i kažu da je to prvi zabeležen slučaj tog tipa. Upozorili su ljude koji znaju da su alergični na penicilin, da koriste kondome tokom seksa kada jedan od partnera uzima lek tog tipa.

– Kao kliničarima nam je važno znati da se ovakve stvari događaju kako bi informisali ljude i sprečili potencijalno ozbiljne reakcije kod senzibilnih pacijenata. Takođe, preporučujemo korištenje kondoma tokom lečenja lekovima koji mogu izazvati reakcije preosetljivosti kod partnera – rekla je glavna autorka izveštaja Susana Almenara.

– Prema našim saznanjima, ovo je prvi prijavljen slučaj sumnje na amoksicilin-induciranu anafilaksiju kod žene nakon polnog kontakta s muškarcem koji je uzimao lek. Pretpostavljamo da se lek oralno preneo putem njegovog semena – dodala je.

Napomenula je da je bilo slučajeva kada je do alergijske reakcije kod partnera došlo nakon ljubljenja, ali još nikada nisu čuli da se to dogodi nakon oralnog seksa. Muškarac je lek popio otprilike četiri sata pre seksa. Žena se od alergijske reakcije potpuno oporavila nakon nedelje dana, prenosi The Sun.

Što se dogodi u telu?

– Anafilaktična reakcija započinje kada alergen ulazi u krvotok i reaguje s protutelima vrste imunoglobulina E (IgE). Ta reakcija potiče stanice na ispuštanje histamina i drugih tvari uključenih u imunološku upalnu reakciju. Usled toga može doći do sužavanja dišnih putova u plućima, što uzrokuje ‘zviždanje’ (piskanje); krvne se žile mogu proširiti uzrokujući pad krvnog pritiska, a stenke krvnih žila mogu propuštati tekućinu pa dolazi do oticanja i urtikarije. Rad srca se može poremetiti, ono može nepravilno lupati i pumpati krv na neodgovarajući način. U osobe se može razviti šok – pojašnjeno je MSD Medicinskom priručniku za pacijente.

Simptomi se javljaju vrlo brzo

Simptomi se pojavljuju odmah ili gotovo uvek unutar dva sata od izlaganja alergenu. Pojavljuje se osećaj nelagode, nervoze, lupanja srca i preskakanja u otkucajima.

Mogu se javiti trnci, svrbež, crvena koža vruća na dodir, lupanje u ušima, kašalj, kihanje, urtikarija, otok i otežano disanje usled astme ili zatvaranja dušnika otečenom sluznicom.

– Kolaps kardiovaskularnog sustava zbiva se bez dišnih simptoma. Obično napad obuhvaća kardiovaskularne ili dišne simptome, ali ne oboje, a način očitovanja kod pojedine je osobe jednak u svim sledećim napadima. Međutim, anafilaksija može napredovati tako brzo da to može voditi u kolaps, konvulzije (grčeve poput onih kod padavice), gubitak kontrole pražnjenja mokraćnog mehura, nesvesticu ili moždani udar u roku od 1 do 2 minute. Anafilaksija se može pokazati smrtonosnom ukoliko se istog trenutka hitno ne leči – spomenuto je u priručniku.

(Espreso/ 24 sata)